ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Brand

Το brand είναι ένα σύνολο συνδυασμών εμπειρικών, οπτικών και νοητικών ερεθισμάτων που σε συνεργασία μεταξύ τους, σκοπό έχουν να απαντούν στις ερωτήσεις “ ποιός έισαι ; “ , “ τι προσφέρεις ; “, “ πώς το προσφέρεις ; “ !

Brand μπορεί να είναι μία εταιρία, ένα προϊόν, μία υπηρεσία ή άκομα και ένας άνθρωπος ή δημόσιο πρόσωπο.

Για τους ανθρώπους, το brand είναι οι πρώτες σκέψεις, εικόνες, αισθήσεις για μία “υπηρεσία” ή ένα “ προϊόν “ .

Branding

Το σύνολο των ενεργείων με στόχο να αναπτύξουμε και να δώσουμε μία ξεκάθαρη εικόνα και μία ευμνημόνευτη ταυτότητα στο brand μας, ορίζεται ως branding .

Branding ονομάζεται η διαδικασία ενίσχυσης και ολοκλήρωσης της ταυτότητας, εικαστικής & εμπειρικής ενός brand

Ξεκινώντας ένα brand

 Ξεκινώντας την δημιουργία ενός brand θα πρέπει πρώτα να ξεκαθαρίσουμε 3 βασικά πράγματα

01. Όραμα 

Το όραμα εκφράζει τον λόγο ύπαρξης του brand, αυτό που το brand θέλει να πετύχει, να προσφέρει και πλαισιώνει με τον χαρακτήρα του .

02. Αποστολή 

Η αποστολή είναι στα αλήθεια αυτό που σκοπεύει να κάνει η εταιρία ή το προϊόν σας. Η αποστολή σας πρέπει να είναι ξεκάθαρη & ουσιαστική, έτσι,οι δυνητικοί σας πελάτες θα μπορούν να καταλάβουν αμέσως τι προσφέρετε; γιατί αυτό είναι διαφορετικό; και γιατί καλύπτει κάποιο κενο της έως τώρα αγοράς ;

03. Αξίες

Οι αξίες είναι το σύνολο των αρχών που πρέπει να υιοθετήσουν τα στελέχη, οι υπάλληλοι & οι συνεργάτες του brand. Η δήλωση των αξιών δημιουργεί ένα κατευθυντικό σύνολο για αποφάσεις και ορίζει έναν πύχη στον οποίο στηρίζονται συμπεριοφοριακές συνήθειες και μοτίβα ολόκληρης της εταιρίας.

Λεκτική ταυτότητα

Όλα τα λεκτικά στοιχεία που συντάσσουν την προφορική εικόνα ενός brand ορίζονται ως λεκτικής ταυτότητας και αποτελούν κομμάτι του γενικότερου συνόλου της εταιρικής ταυτότητας ενός brand .

Αυτά είναι :

– Το όνομα
– Το tagline
– Η φωνή

Όνομα

Ποιό είναι το όνομα ενός brand;

Το όνομα του brand είναι ίσως μία από τις σημαντικότερες αποφάσεις που πρέπει να πάρουμε από πολύ νωρίς. Αποτελεί την πρώτη επαφή με τον πελάτη είτε αυτή είναι οπτική, λεκτική είτε ακουστική .

Είναι πολύ σημαντικό να σκεφτούμε το όνομα σωστά από νωρίς, μιας και μόλις ξεκινήσουν οι πρώτες ενέργειες προώθησης και αρχίσει να υπάρχει ζήτηση, η αλλαγή του ονόματος γίνεται μία διαδικασία πολύπλοκη, με υψηλό ρίσκο και σχεδόν αδιαπραγμάτευτη.

Τι κάνει το όνομα ενός brand επιτυχημένο ;

Προσπαθούμε να διαλέγουμε ονόματα που ανταποκρίνονται και “μιλούν“ ευκολότερα και πιο άμεσα στο κοινό ( target group ) που απασχολέι την αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε .

5 στοιχεία για ένα επιτυχημένο brand name

01. Ξεχωριστό

Το όνομα που θα επιλέξουμε θα πρέπει να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Πρέπει να είναι ισχυρό και με βάρος ανάμεσα στις λέξεις μίας πρότασης.

02. Σύντομο & απλό

Προσπαθούμε να επιλέγουμε ονόματα τα οποία είναι μικρά, σύντομα και απλά. Απόφευγουμε μεγάλα, περιγραφικά και σύνθετα ονόματα που μπορούν εύκολα να ξεχαστούν και να μπερδέψουν το κοινό μας.

03. Εύκολο

Το όνομα που θα επιλέξουμε, θα πρέπει να είναι εύκολο προφορικά και γραπτά. Προσπαθούμε να αποφεύγουμε το ρίσκο της επιλογής ενός ονόματος που το κοινό μας δεν μπορεί να προφέρει και να γράψει με ευκολία.
Οι πελάτες μας θα πρέπει να νιώθουν την οικειότητα και την άνεση να χρησιμοποιούν σωστά το όνομά μας, έτσι επιτυγχάνεται πιο εύκολα το “ δεσιμο “ brand – πελάτη, και είναι ευκολότερη η διάδωσή του. Θυμηθείτε, η καλύτερη διαφήμιση γινόταν πάντα μέσω των ανθρώπων.

04. Εύελικτο

Τα πολύ καλά ονόματα συχνά επιτρέπουν παιχνιδίσματα που ακολουθούν και “ αγκαλιάζουν “ ενέργειες Marketing, οι οποίες γίνονται ευκολότερα τάσεις, τάσεις που εξυψώνουν το brand σας ως προς την απήχηση, την αλληλεπίδραση, και τις πωλήσεις.

05. Κατοχυρομένο

Μόλις αποφασιστεί το όνομα του brand μας θα πρέπει να μεριμνήσουμε, έτσι ώστε να μας ανήκει νομικά και να μην μπορεί να διεκδικηθεί από κανέναν άλλον. Φροντίζουμε για την άμεση κατοχύρωση του domain, λογότυπου και σήματός μας.

Tagline

To tagline σε μία πιο ελεύθερη παράφραση είναι το σλόγκαν που συνοδεύει το όνομα του brand. Αποτελεί μία μικρή αλλά ηχυρή δήλωση της αποστολής μας, την οποία έχουμε ήδη προσδιορίσει σε προηγούμενο στάδιο.
Το πλεονέκτημα του tagline είναι η ευελιξία και το σύνολο των ευκαιριών που μας δίνει ώστε να το αξιοποιήσουμε διαφημιστικά, αρκεί αυτό, να είναι άμεσο.

Ένα ισχυρό tagline έχει τα εξής χαρακτηριστικά :

– Είναι ευκολομνημόνευτο
– Περιγράφει το όφελος του προϊόντος ή της υπηρεσίας μας
– Διαφοροποιεί το brand άμμεσα από τον ανταγωνισμό
– Εκπνέει θετικά συμπεράσματα για το brand

Συνολικά λοιπόν :

Το tagline ( σλόγκαν ) είναι μία μικρή φράση ή ατάκα
που δίνει ταυτότητα στο brand και προβάλλει το πλεονέκτημα του, σε σχέση με κάποιο άλλο .

Φωνή

Η φωνή του brand ή αλλιώς το λεκτικό και προφορικό ύφος & τόνος του, στεγάζει όλα εκείνα τα στοιχεία που χρησιμοποιoύμε για την επικοινωνία μας με του πελάτες και του χρήστες μας.

Πώς προσδιορίζω την φωνή του brand μου ;

Τρία απλά βήματα είναι αρκετά για την αρχική αποσαφήνιση του τρόπου λεκτικής και προφορικής επικοινωνίας με τους πελάτες σας.

Α. Προσπαθήστε να βρείτε τρία επίθετα που χαρακτηρίζουν τον τρόπο επικοινωνίας σας .
Για παράδειγμα : Φιλική, προσιτή, με χιούμορ

Β. Προσπαθήστε να συνδυάσετε τα επίθετα που διαλέξατε με τα αντίθετά τους, με σκοπό να κατανοήσετε την αξία τους.

Για παράδειγμα : Φιλική αλλά όχι υπερβολικά οικεία, προσιτή αλλά όχι εξευτιλιστική, με χιούμορ αλλά όχι καυστική

Γ. Θα πρέπει να είστε έτοιμοι να επανεξετάσετε την φωνή του brand σας αντίστοιχα με το πως διαμορφώνεται το κοινό και η αγόρα σας.